środa, 19 marca 2014

#Walentynki #zaległości #zima # Pół roku w USA #Fotorelacje

Jak zwykle mam  zaległości, ale uwierzcie mi czas tutaj jest 8 razy szybszy niż w Polsce.
Postaram się nadrobić wszystko tak, żeby miało to jakiś ład i porządek i tacie się fajnie czytało ^^
A więc zaczynamy:


14 LUTEGO - V's day

Mam wrażenie, że w USA żyją z święta na święto. Skończył się Christmas time to już w marketach było walentynkowo, po walentynkach mamy już kurczaki :D Fajnie, że tak do wszystkiego podchodzą, bo przynajmniej czuje się te 'święta' troche dłużej, ale czasami przerastają samych siebie.

Żadnych planów na ten dzień nie miałam, ale na ostatnią minutę
umówiłyśmy się z innymi au pairkami, że jedziemy na późną kolację i do kina.
Od lewej: Szwecja, Niemcy, Niemcy, Finladia.

Seans zaczął się ok 23.15, więc wyszłyśmy z sali po 1 w nocy.
Bardzo polecam "About last night".
Kino było w mallu, więc jak wyszłyśmy z sali nie kierowałyśmy się, za tłumem i takim sposobem się zgubiłyśmy. Trafiłyśmy na schody niczym z filmu, które doprowadziły nas do zamkniętych drzwi. Cofnęłyśmy się, ale i tak nie wiem jak znalazłyśmy się w korytarzach w magazynie. Ostatecznie wyszłyśmy na parking drzwiami od magazynu, a samochód był po drugiej stronie budynku. 
A tak ładnie było jak wróciłam do domu nad ranem.

17. 02. 2014

Dzień Urodzin Waszyngtona
Dzień wolny od szkoły, więc żeby nie siedzieć  domu wybraliśmy się do
THE STEPPING STONES MUSEUM w Connecticut.
 Było to museum dla dzieci, ale wyglądało trochę jak przedszkole...


 19. 02. 2014
 
 Dzień jak co dzień, ale na kolacje wybraliśmy się z host rodzinką do "Osaka Japanese Restaurant"
  na habachi (Kolację przygotowywano przy naszym stole) Wszystko byłoby super, gdyby nie fakt, że na koniec gdy kucharz czyścił blat od smażenia i polał go wodą to tłuszcz odprysł na mnie i na małą.

(Tu wstawię zdjęcia jak hostka mi je prześle)


Po powrocie do domu miałam dosłownie 10 min na przebranie się, bo wpadły po mnie Olivka i Agata. Pojechałyśmy po Kaśkę do Cold Spring i wybrałyśmy się na kręgle :D  



21.02.2014
Następnego dnia po party u Olivki, wybrałam się z Agatą na zakupy i na lunch do Ossining.

   



  
dobrze się tak je :D


   26.02.2014
22 lutego, w sobotę rozmawiałam z babcia na skypie i powiedziała, że w piątek (dzień wcześniej) wysłała mi paczkę, ale nie powiedziała z czym dokładnie. Nigdy wcześniej nie wyczekiwałam tak listonosza. Ciągle spradzałam czy nie ma czegoś pod drzwiami, aż w końcu się doczekałam.
W środę 26, kiedy wróciłam do domu czekał na mnie karton, w którym znalazłam same dietetyczne rzeczy :) Także paczka doszła do mnie w ciągu 3 dni + weekend :D


Tego dnia, dostałam też pierwszy amerykański MANDAT!
Wracałyśmy z Olivką ze Starbucksa, kiedy to w lusterku zauważyłam świecące się 'koguty' i radiowóz policyjny. Pierwsza reakcja? "czemu mnie nie wyprzedzą jak się im spieszy?"
Druga reakcja? "Chyba chodzi im o mnie"
Zjechałam na pobocze i z rękoma na kierownicy (tak trzeba) czekałam aż podejdą do samochodu.
Poprosił o prawko i o dowód rejestracyjny. Dobra, prawko międzynarodowe mu pokazałam, ale jak wygląda dowód rejestracyjny? Zapytałam go i przeszukałam całą skrytkę, aż w końcu znalazłam.
Po zobaczeniu mojego prawka usłyszałam "I don't know what is it", więc wytłumaczyłam, że jestem AP i to moje międzynarodowe prawko. Poprosił o polskie prawko i o polskie ID.
Poszli do radiowozu i po 15 min wrócili z tym papierkiem...

i mówi mi, że jechałam 35 mph, a ograniczenie było 20 mph. Niby szybko nie jechałam bo 35 jest w Czapakłowkskich lasach a tam prosty odcinek...Najwidoczniej nie zauwazyłąm SCHOOL ZONE.
Mówi mi, że muszę zapłacić pocztą lub osobiście pod wskazanym adresem. Pierwsze moje pytanie ILE? odpowiedź "I don't know"....o.O Super z Ciebie policjant !
Więc musiałam wysłać ten papierek do komendy i po 3 dniach dostałam już mandat z podaną kwotą do zapłaty, która jak widać niskaaa nie była. 





01. 03. 2014

Razem z Nathalie (Szwecja) wybrałyśmy sie na łyżwy. Ludzi TROCHĘ było, ale mimo to, nie było problemu z jeżdżeniem...

 
8. 03. 2014 

Tak! Dokładnie dzisiaj minęło PÓŁ ROKU / 182.5 dni / 4368 godzin odkąd po raz pierwszy postawiłam stopę na amerykańskiej ziemi. Czy ktoś mi może powiedzieć KIEDY czas tak szybko minął? Przecież dopiero co wsiadałam w samolot a tu już połowa za mną.
Nie będę pisała co się zmieniło bo za dużo tego, ale wiem jedno... wszystko zmieniło sie na lepsze. Większe rozmyślenia będę za kolejne pół roku :D
 W zamian wstawię zaległe zdjęcia z wypadów do Nowego Jorku, którego nie da się nie kochać :) Ten dzień spędziłam w NYC z Cami :D
Zdjęcia są w pomieszanej kolejności.

z 8 marca... 

 

 
Reklama vizira

a teraz reszta z różnych miesięcy :)













ZIMAAAA ZIMAAAA ZIMAAA !
  Nawet zima mnie tutaj zaskoczyła. Wszystkiego się spodziwałam, ale żeby aż tyle sniegu i mrozu?
 Nic tego nie zapowiadało. Fakt, pierwszy śnieg spadł już w listopadzie, ale jeszcze w grudniu tydzień przed świętami byłam w NYC bez kurtki bo było 10 stopni. To co stało się w lutym...
pierwszy raz widziałam takie ilości śniegu. Pierwszy raz widziałam też, jak amerykanie panikują.
Jak tylko zapowiadali, że będzie sypało to od razu była też informacja, że szkoły są ZAMKNIĘTE.
Fakt, kiedy nasypało dużo śniegu to rozumiem, że można zamknąć szkołę, ale żeby odwoływać zajęcia na początku zimy, kiedy przypyło 5cm śniegu?
Uwielbiam zimę...ale w Polsce kiedy spokojnie można się przejść do parku, pospacerować itd. Tutaj?
Tutaj się nie jeździ, a spacerować nie ma gdzie. Chyba, że kogoś fascynuje szlak "tam i z powrotem"

                     

 

Btw. 1. Wiem, że czcionka jest raz mniejsza raz większa, a zdjęcia są rozsypane, ale ustawia mi się to automatycznie mimo moich własnych ustawień...
 2. Za tydzień lecę z host rodzinką na Florydę, więc notka będzie troszkę cieplejsza
3. Moja ukochana lustrzanka trafiła do naprawy (z mojej winy)
4. Jeżeli ktoś chętny to zapraszam to śledzenia mnie na instagramie -
http://instagram.com/malosandra

9 komentarzy:

  1. O matko! Tyle razy przeglądałam Twojego bloga i nie skojarzyłam,że Ty - to Ty ;D
    Dostałam wizę! Także niedługo będę te 50 min samochodem od Ciebie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. 150 dolcow!!!!!!!!!!! O masakra. Co do tych kogutow, to sama sie zastanawialam, czy wiedzialabym,ze chodzi policjantom o mnie, jakby mi zaczeli swiecic tymi swiatlami :P. Swoja droga, one sa o wiele za mocne wedlug mnie. A co do prawka, to jest idiotyczne, ze niby musimy miec miedyznarodowe, ze to taki wymog i w ogole, a jak przychodzi co do czego, to nawet policjanci nie wiedza, co to jest!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej:) powiedz mi czy jak sie wypelnia w apia predeparture project to trzeba pisac do rodzinki pytania jak sie czegos nie wie? jak Ty to wypelnialas? pomoocyyy ! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znałam odpowiedź na wszystkie pytania, to i tak nie jest Ci do niczego potrzebne i się tam nie rozpisuj bo szkoda czasu haha :D
      Oczywiście jeżeli masz z czymś problem to jak najbardziej możesz napisać do rodzinki ;)
      Jeżeli czegoś nie wiesz to też możesz napisać do mnie :)

      Usuń
    2. Dziekiii ;) powiedz mi jeszcze czy mozna wypelniac ten projekt wczesniej niz przed otrzymaniem wizy czy trzeba wszystko w takiej kolejnosci jak jest na stronie po perfect match ?? :))

      Usuń
    3. Kolejność zależy od Ciebie :D
      Można wiedzieć gdzie będziesz au pairkować ?

      Usuń
    4. Miami, FL :) Od lipca :)))

      Usuń
    5. Sandra, powiedz mi jeszcze co nalezy tutaj wpisac w pre -dep - proj. w zakladne finanse w pytaniu:
      I will need the following amount for health insurance for the travel month:

      Usuń
    6. Napisalam Ci email'a :)

      Usuń